Przeciwnicy

Dwa duże problemy: rozdzielczość i grafika. Dopóki wszystko będzie szło dobrze, to grafiką mogę się zacząć martwić w połowie kwietnia. Temat rozdzielczości znowu idzie w zapomnienie. Mam małe problemy z ogarnięciem pixeli i jednostek (które prawdopodobnie zmieniają się wraz ze skalowaniem ekranu). UI gracza powstanie jak uporam się z tym zagadnieniem…

Constants

Stworzyłem sobie plik Constants.cs do przechowywania wszystkich typów stałych i wyliczeniowych. Będzie on używany w wielu skryptach.

Na dobry początek wrzucę do niego podstawowe 8 kierunków ruchu w linii:

Prefab przeciwnika

Dokładnie w taki sam sposób, w jaki stworzyłem gracza (sprawdź: Prefab – player), powstaną kolejne obiekty. Dzisiaj jest to pierwszy z naszych przeciwników.

Opis EnemyOneDir:

  • Ruch – jeden z 8 kierunków w linii prostej.
  • Szybkość – do ustawienia w zależności od przeciwnika.
  • Zdrowie – do ustawienia w zależności od przeciwnika.
  • Materiał – chwilowo kopia materiału gracza w czerwonym kolorze.

Do folderu ze skryptami dodany został też uniwersalny MoveOneDirection.cs i SelfDestruct.cs odpowiadający za niszczenie obiektu po określonym upływie czasu. Jeśli tworzymy przeciwników – powinniśmy ich usuwać po opuszczeniu przez nich mapy (aby nie zajmowali pamięci).

Nie wyrobię się dzisiaj z automatycznym generowaniem przeciwników. Może jutro.

Zachęcam do odwiedzenia Git’a jeśli ktoś jest ciekawy skryptów 🙂
Opisywał będę tylko te najważniejsze, żeby nie robić 10x dłuższych postów.