Moja pierwsza gra

Przeglądałem sobie materiały ze studiów (przynajmniej semestry I-IV mam jako tako skatalogowane) i trafiłem na folder Informatyka II. Prowadzący pozwolił 3 osobom na utworzenie projektu na zaliczenie semestru, jako że w sali było tylko 12 krzeseł, a grupa liczyła 15 studentów. Oczywiście byłem jednym z chętnych.

O projekcie

Postanowiłem napisać grę w C++. Padło na silnik Allegro, ale po mniejszych i większych problemach zamieniłem go na SDL. Ostatnio się zdziwiłem, bo myślałem że już nikt w tym nie pisze, a Trine czy Don’t Starve opierają się właśnie na SDL.

Wyznaczyłem sobie bardzo prosty cel: platformówka, jedna mapa, jeden rodzaj przeciwnika. Bohater musi przejść z punktu A do B, posiada zdolność skoku, strzału, ruchu w lewo i prawo.

Jak to działa

Mapa – przechowywana jest w pliku tekstowym o rozszerzeniu map. Pierwsza linijka 70 12 oznacza wielkość – świat składa się z 12 wierszy po 70 kolumn. Następne linie to rodzaj tworzonego obiektu. Każdy numer, ale inny niż 0 (które jest tłem), oznacza typ obiektu który tworzę. Z tego co widzę wrogów określałem jako -1 (w sumie całkiem niezły system – wszystko negatywne dla gracza jako ujemne liczby).

Grafiki posiadają jasnoniebieskie tło. SDL obsługuje bitmapy, które nie są przezroczyste, ale możemy określić kolor który im to umożliwi.

Audiere – dodatkowa biblioteka odpowiadająca za dźwięk. Musiałem ją dociągnąć, bo SDL_mixer nie obsługuje mp3 (a jeśli jednak obsługiwałby, to nie pamiętam po co mi ona była).

Sam gameplay jest dosyć imponujący i dynamiczny. Trwa około 1-2 minut. Przy okazji zaliczenia laborki na 5, podwyższyłem sobie nią ocenę z wykładu do 4.5. Wykładowca powiedział, że byłoby 5, ale nie ma wybuchów 🙁

Pobierz grę